Subject: FW: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu kooskõlastuse taotlus
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 31 Jan 2025 15:40:03 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Rain Rõngelep <[email-masked]>
Sent: Friday, January 31, 2025 3:38 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu
kooskõlastuse taotlus

Tere Merike,

Suur tänu nõnda kiire tagasiside eest. Antud sissesõiduteedele kavandatav
liiklussagedus saab ilmselt olema rohkem kui 20 autot ööpäevas.

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

  _____

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 31. jaanuar 2025 14:24
Adressaat: Rain Rõngelep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu
kooskõlastuse taotlus

Tere.

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole sooviga rajada riigiteelt 20120
Keava-Hõreda tee kaks uut sissesõiduteed (edaspidi ristumiskoht)
juurdepääsuks Kaldafarmi (29201:003:0144) ja Pajumäe farmi
(29201:003:0125) kinnistutele Ingliste külas Kehtna vallas Rapla
maakonnas.

Vastame Teile infopäringu korras. Infopäringuna anname selgitusi vastavalt
piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja kliimaministri
17.11.2023 määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ (edaspidi normid)
nõuetele.

Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei
teki sellest õigusi ega kohustusi.

Kui ristumiskoht on mõeldud teenindama planeeritavat uut hoonet või muud
rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku omavalitsuse
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Kui soovite taotleda juurdepääsu olemasolevale katastriüksusele selle
tänase sihtotstarbe teenindamiseks (näiteks põllutehnika juurdepääsuks
maatulundusmaale), siis anname nõuded maaomaniku või tema volitatud
esindaja taotluse alusel.

Kaldafarmi ja Pajumäe farmi kinnistud külgnevad riigi kõrvalmaanteega
20120 vahemikus km 11,72-12,96. Riigitee liiklussagedus on 465 sõidukit
ööpäevas.

Selgitame, et peamised kriteeriumid, millega ristumiskoha asukoha valikul
tuleb arvestada on ristumiskohtade vahekaugus ning nähtavus väljasõidul
riigiteele.

•             Normide Lisa 1 tabel 17 kohaselt peab riigitee
liiklussageduse 465 autot/ööp korral olema tagatud ristumiskohtade vähim
vahekaugus 50 meetrit (kui kinnistu juurdepääsutee ööpäevane
liiklussagedus on  üle 20 autot/ööp) või 10 meetrit (kui kinnistu
juurdepääsutee ööpäevane liiklussagedus on  alla 20 autot/ööp).
Ristumiskohtade vahekauguse tagamisega probleeme ei teki.

•             Normide Lisa 1 tabel 18 ning §24 kohaselt peab riigitee
kiirusrežiimi 90 km/h korral olema väljasõidul riigiteele tagatud
nähtavuskolmnurk mõõtudega 7x190 meetrit (kui kinnistu juurdepääsutee
ööpäevane liiklussagedus on  üle 20 autot/ööp) või 3x190 meetrit (kui
kinnistu juurdepääsutee ööpäevane liiklussagedus on  alla 20 autot/ööp).
Nähtavuskolmnurk on ala, kus ei tohi paikneda nähtavust piiravaid
takistusi.

Selleks et saaksime Teie poolt välja pakutud sissesõiduteede asukohtade
sobivust hinnata, palun veidi lisainfot. Nimelt on oluline teada, milline
on uutel sissesõiduteedel kavandatav liiklussagedus, st mitu sõidukit
ööpäevas sissesõiduteed kasutama hakkab – kas liiklussagedus on üle või
alla 20 sõiduki ööpäevas?

Jääme ootama Teie peatset tagasisidet. Kui see lisainfo on olemas, saame
edasi liikuda ja hinnata, kas ja kuhu on võimalik sissesõiduteed rajada.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Rain Rõngelep <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 29, 2025 9:40 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Esko Allika <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Taavi Niinemets
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Alo
Vahtmäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Pae Farmer OÜ riigitee ääres asuvale kinnistule juurdepääsu
kooskõlastuse taotlus

Tere,

Pae Farmer OÜ soovib rajada kahte uut sissesõiduteed kinnistutele
29201:003:0144 ja 29201:003:0125 farmi teenindavale transpordile. Uued
sissesõiduteed on märgitud manuses olevale eskiisile.

Kuna soovime alustada antud ala projekteerimistöödega siis soovime teada,
kas saame loa maanteeametilt rajada mõlemad sissesõiduteed teed või siis
ühe neist ja mis tingimustel?

Täname

Lugupidamisega

Rain Rõngelep

Pae Farmer OÜ

+37253432607

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.